poniedziałek, 26 lipca 2010

Makowe panienki.

                Mak(Papaver rhoeas), roślina jednoroczna lub dwuletnia z rodziny makowatych, wywodząca się prawdopodobnie z rejonu Morza Śródziemnego. Występuje dziko w wielu krajach europejskich, również w Polsce jako pospolity i uciążliwy choć bardzo ładny chwast . Posiada wysokie do jednego metra rozgałęzione i owłosione łodygi. Kwitnie od maja do lipca, kwiaty o śr. 4-5 cm są czteropłatkowe. Roślina trująca. ……. To urywek encyklopedycznego opisu tej roślinki.....






Głośno okrzyknięta chwastem……ale czy rzeczywiście można go tak nazwa (???) Kwiat maku jest delikatny niczym mgiełka i bardzo krótko cieszy nasze oczęta,
a szkoda ponieważ byłby piękną ozdobą ogrodów. Na wiosnę wysiałam sobie makową mieszankę w ogródku i wybujały piękne, dorodne roślinki.



Makowe panienki w różnobarwnych spódniczkach pochylały swoje główki ku słońcu i każdego ranka budziły się nowe i jeszcze piękniejsze. Ale kiedy słońce przygrzewało co raz bardziej ( a ostatnio obdarowywało nas swoim ciepełkiem nawet w nadmiarze) delikatne płatki opadały i pozostawały tylko zielone makowe główki. Rano kiedy wyjeżdżałam do pracy mogłam nacieszyć się ich urokiem i udało mi się nawet zrobić kilka fotek , a kiedy wracałam wieczorem ……nie czekały na mnie roztańczone makowe panienki…..

Pozdrawiam wszystkich cieplutko oraz ślicznie dziękuję za wpisy i za odwiedzinki.

3 komentarze:

  1. Kwitnące maki to jedno z moich najmilszych wspomnień wakacyjnych.
    Rosły na polach, wśród zbóż, razem z chabrami - to były szczęśliwe chwile...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne te makowe panienki!U mnie maki po zalaniu działki niestety zginęły a miały takie piękne pąki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za słów kilka .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...