niedziela, 30 października 2011

Smażone rozetki kruche i chrupiące ciasteczka.

       

                    Kilka dni temu buszując po kulinarnych blogach natknęłam się na ciasteczka które pieczone są przy pomocy foremki - rozetki z uchwytem :) . Znalazłam to tutaj Moje wypieki.

Przypomniałam sobie ,że kiedyś u mnie w domu rodzinnym było coś takiego i odnalazłam to cudo .Wygląda to tak :



Wypróbowałam przepis podany na blogu MOJE WYPIEKI .

PRZEPIS:

Składniki na 60 sztuk:
2 duże jajka
1½ łyżeczki cukru
1 szklanka mleka
1 szklanka mąki pszennej
1 cukier waniliowy
1 - 2 łyżki skrobi ziemniaczanej (opcjonalnie)
olej lub smalec do smażenia
cukier puder, do oprószenia

Jajka, cukier, mleko i mąki zmiksować na gładkie ciasto. Ciasto powinno być odrobinę bardziej gęste niż naleśnikowe (można dodać 1 lub 2 łyżki mąki więcej). Otrzymane ciasto odstawić na godzinę do lodówki.

Tłuszcz rozgrzać do temperatury 190ºC (jak na faworki). Przyrząd do rozetek włożyć na chwilę do gorącego tłuszczu, by się rozgrzał. Następnie zanurzyć w cieście, w taki sposób, by ciasto nie zakrywało góry foremki (inaczej nie będzie można ściągnąć upieczonego ciasteczka). Natychmiast przenieść do tłuszczu i smażyć około 20 - 35 sekund, do zarumienienia. Po wyjęciu z tłuszczu, pomagając sobie lekko widelcem, ściągnąć ciasteczko z foremki i odsączyć na papierowym ręczniczku. Smażyć dalej. Co pewien czas zamieszać ciasto (jeśli dodaliście skrobi, ma ona tendencję do osiadania na dnie).Podawać ciepłe, oprószone cukrem pudrem.

i wyszły mi oto takowe ciasteczka:




Są smaczne i kruche , znikały bardzo szybko z talerza .... posmakowały chłopakom. Są szybkie w przygotowaniu i wychodzi ich sporo , bardzo podzielne :) :) :)

Dziękuję za odwiedziny , miłe komentarze i maile . Pozdrawiam serdecznie.

2 komentarze:

  1. No faaaajne - od samego patrzenia przybyło mi kolejne 20dkg ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna rzecz takie foremki,bo ciasteczka wyglądają strasznie apetycznie ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za słów kilka .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...